Dziadkowie Biznesu. Reportaż "Chcę czuć się potrzebny" [POSŁUCHAJ]

Data publikacji: 23.01.2024 12:00
Ostatnia aktualizacja: 23.01.2024 12:02
Ten tekst przeczytasz w 1 minutę
 Jak dzisiaj na rynku funkcjonują ci, którym udało się pomóc na początku powstania Dziadków Biznesu?
Jak dzisiaj na rynku funkcjonują ci, którym udało się pomóc na początku powstania Dziadków Biznesu?, Autor - Shutterstock/StockPhotoDirectors
Już kolejny rok działa studencka akcja Dziadkowie Biznesu. Ludzie, którzy zauważali w swojej okolicy cukiernię, krawca, szewca czy inne małe przedsiębiorstwo - zgłaszają ich do organizatorów z prośbą o wsparcie. Młodzi ludzie odzywają się do właścicieli tych firm, pytają o zgodę i wrzucają na grupę na Facebooku zdjęcie lokalu.
  • Dziadkowie Biznesu to inicjatywa społeczna promująca i przypominająca o drobnych przedsiębiorstwach prowadzonych przez osoby starsze, które, mimo dużego doświadczenia i zaangażowania, nie mogą przebić się ze swoimi działalnościami przez bariery nowoczesności.
  • Kampania zainicjowana i w całości przeprowadzona przez grupę sześciorga studentów Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.

- W latach 80. nie było internetu, były tylko gazety z ogłoszeniami. Niestety nie mając ukończonych 18 lat, żaden zakład nie chciał mnie przyjąć do pracy, typu Wedel czy Polfa. Taką szansę dał mi Zygmunt Kołtuniak (właściciel cukierni z rurkami z bitą śmietaną) - opowiada jedna z bohaterek reportażu.   

Zakład zajmujący się czyszczeniem i malowaniem kożuchów czy cukiernia z rurkami z bitą śmietaną, to już ostatnie takie miejsca na mapie Polski. Klienci od pewnego czasu zachodzili tu coraz rzadziej, chociaż właściciele przedsiębiorstw codziennie wstają do pracy, nawet jeżeli do ich drzwi zapukać ma jedna osoba. 

źródło: Dziadkowie Biznesu/Youtube

Dziadkowie Biznesu

Początkowo inicjatywa była zadaniem na studia, z czasem przerodziło się w coś znacznie większego - pomost pomiędzy przeszłością a teraźniejszością. Zaczęto od stworzenia profili w mediach społecznościowych, na których pokazywano historie seniorów. Kolejnym krokiem tej inicjatywy było wydanie aplikacji mobilnej, która pozwala wyszukiwać punkty w okolicy z uwzględnieniem kategorii działalności, a także dodawać nowe biznesy do bazy.

Promocja sprawia, że "dziadek biznesu" zdobywa nowych klientów. Komu do tej pory udało się pomóc? Jak rozwija się akcja? Jak dzisiaj na rynku funkcjonują ci, którym udało się pomóc na początku powstania Dziadków Biznesu? O tym w reportażu. 

POSŁUCHAJ

24:00

"Chcę czuć się potrzebny" - reportaż Weroniki Puszkar

 

Tytuł reportażu: "Chcę czuć się potrzebny"

Data emisji: 23.01.2024 

Godzina emisji: 1.10 

ans

Teatr! To lubię
Teatr! To lubię
cover
Odtwarzacz jest gotowy. Kliknij aby odtwarzać.